PROJEKTETS NÄSTA STEG

Tips på vad som sker sedan.

Sprid nyheten!

1. SPRID NYHETEN!

När din webbplats har gått live är det absolut viktigaste då att driva trafik till den. Detta kommer att hjälpa Google att indexera det snabbare vilket förbättrar dina SEO rankings omedelbart. Här är några sätt att sprida nyheten:

Z

E-mail Nyhetsbrev

Om du har ett nyhetsbrev eller en e-postlista, var noga med att låta dem veta att den nya webbplatsen har lanserats och ännu viktigare, hur det kan hjälpa deras affärer eller ge ett mervärde för dem. Jag använder Mailchimp och rekommenderar det starkt.
Z

Sociala Medier

Sociala medier – använd ditt nätverk av Facebook-vänner, familj eller medarbetare för att sprida nyheten. Du skulle bli förvånad över hur långt ett inlägg kan gå när det är delat och gillat. Om du är aktiv på LinkedIn, Instagram eller andra sociala medier så dela nyheten även på dem.
Z

Djungeltrumman

Ordet är fortfarande den mest kraftfulla hänvisningen. Om du är lika stolt som vi är när din webbplats lanseras, berätta för dem omkring dig! Få deras åsikt och se vad de tycker om din nya online-närvaro. Det är en värdefull feedback som kan vara till nytta när man funderar på ändringar och tillägg i webbplatsens framtida utveckling.
Referencer

2. BE OM RECENSIONER!

Online recensioner är viktigare än någonsin. Särskilt för ett företag som hittas t.ex. på Google då besökare kommer att titta på recensioner nästan omedelbart. Det finns många olika sätt och plattformar på sätt att få recensioner men här är några jag rekommenderar:

Z

Google My Business

Rekommenderas starkt eftersom Google’s recensioner vanligtvis dyker upp när någon hittar din webbplats via en internetsökning. Du kan t.ex. få dina kunder att Googla ditt företag och sedan lämna en recension. Dessa recensioner kan, med hjälp av programmering, även visas på din webbplats.
Z

Facebook recensioner

Facebook recensioner är också bra och är nu en mer ansedd plats för kundrecensioner. Var inte rädd för att be dina kunder att lämna en recension på din Facebook-sida och få dem att dela den. Eller få deras tillåtelse för dig att dela den.
Z

Webbplats recensioner

Efter att din webbplats har driftsatts rekommenderar vi att du samlar så många recensioner som möjligt för att posta dessa på webbplatsen. Även om du för närvarande inte har någon recension på webbplatsen men kan du samla 5-10 bra, personliga recensioner (vanligtvis insamlad via e-post, från Google eller Facebook) så kan vi så småningom skapa en “recensions sida”. Besökare kommer ofta att leta efter recensioner på webbplatsen och på andra försäljningsställen innan de köper, ringer eller mailar. Jag rekommenderar att du publicerar de bästa på webbplatsen.
Uppdatera informationen

3. HÅLL SAKER FRÄSCHA OCH UPPDATERADE!

Efter att din webbplats har funnits online ett tag rekommenderar jag att du gör några saker för att hålla den fräsch. Särskilt om du har en webbplats med upprepade eller återkommande besökare. Här är några förslag:

Z

Byt ut bilder

Jag rekommenderar att du byter ut eller uppdaterar bilder 1-3 gånger om året. Om din webbplats har en huvudbild direkt när du öppnar hemsidan är det viktigt att hålla den fräsch och ny. För besökaren ser det ut som om du tar dig tid att uppdatera din webbplats och därför göra den mera värdefull för dem.
Z

Färger & Layout

Om din webbplats har funnits i mer än ett år eller mer så rekommenderar jag starkt att du gör något för att “krydda den”. T.ex. genom att göra några kosmetiska ändringar i färgerna eller på menyraden eller att modifiera eller lägga till ny grafik och/eller bilder. Att hålla din webbplats fräsch är ett bra sätt att få besökare att återvända.
Z

Håll informationen uppdaterad

Om information, personal, öppettider eller tjänster ändras för företaget så var noga med att ändra detta på webbplatsen också! Det finns inget värre än att ha fel information på en webbplats. Eller ha en medarbetares bild på sidan som inte arbetar där längre. Håll din webbplats uppdaterad och effektiv för ditt företag.
Uppdatera ofta

4. FÖRSTÄRK WEBBPLATSENS INNEHÅLL!

En webbplats ses av Google som antingen “levande” eller “död”. En “levande” webbplats driver trafik, får nya och gamla besökare, uppdateras, publicerar nya bloggar och innehåll. Om din webbplats är “död” – dvs inte uppdateras eller tas om hand – det kan drabba din SEO-ranking dramatiskt. Här är några alternativ på hur du bygger ditt webbinnehåll:

Z

Bloggar

Bloggar låter lite övervärderade och värdelösa för många människor och jag kan förstå det, men fakta är fakta – webbplatser med bloggar driver i allmänhet 30-40% mer trafik till sina webbplatser än sina konkurrenter!! Google hämtar ofta blogginlägg innan man tar upp större webbsidor. Om du kan bidra med ett bra, varaktigt innehåll som är väl genomtänkt och värdefullt för dina besökare så kommer du att driva mer trafik till webbplatsen. Var inte rädd för att använda sociala medier och använd även ditt nätverk för att sprida nyheten. Det är värt att få någon att underhålla webbplatsen så att trafik drivs till din webbplats och för att öka din närvaro på nätet.
Z

Nya sidor

Det är generellt bra att inte bara uppdatera dina bilder och grafik utan även ditt innehåll! Om du har fler tjänster att annonsera om på din webbplats, gör det! Google ÄLSKAR att se att en webbplats utvecklas. Du kan också upprepa stegen ovan genom att re-publicera din webbplats till dina sociala medier och säga att du har uppdaterade bilder, innehåll, nytt blogginlägg, etc.
Z

Uppdaterat innehåll

Om saker i din bransch förändras eller dina tjänster ändras, var noga med att uppdatera din webbplats i enlighet med detta. Även justering av innehåll med några få ord kan visa Google att din webbplats jobbar på och är igen … “levande”.
Skydda din webbplats

5. SKYDDA DIN WEBBPLATS!

Över 50% av all webbtrafik är för närvarande spammare, bots, skadlig kod och hackare. Om du inte redan har beställt vårt skydd av din webbplats så rekommenderar jag starkt att du gör det. Du kan läsa mer om varför här, men faktum är att webbplatser blir nu för tiden konstant utsatta för intrångsförsök.

Om din webbplats inte är skyddad är det bara en tidsfråga innan den har utsatts för intrång. Det är inte en fråga OM er webbplats skall attackeras utan snarare HUR framgångsrik attacken blir! Våra tjänster låter dig att sova lugnt på natten när du vet att din webbplats är skyddad.

TILL SIST, JAG SKULLE UPPSKATTA DIN RECENSION!

Hur du än har upplevt ditt webbplats projekt så skulle jag uppskatta om du kunde skriva en kort recension som jag får ditt tillstånd att publicera.
Det får inte bara mig att må bra utan det är ännu mera viktigt och betydelsefullt för mina potentiella, framtida kunder.